တစ္ခါက တုိင္းရင္းေဆးသိပၸံေက်ာင္း မန္းေတာင္ေျခတြင္ စာေရးသူ၏ သူငယ္ခ်င္း
ေဆးေက်ာင္းသားတစ္ဦးက ထူးဆန္းေသာ ငွက္ေပ်ာသီး ဖီးၾကမ္းတစ္လံုးကို
ျပသည္။ ထိုငွက္ေပ်ာသီး ဖီးၾကမ္းမွာ သံုးေျမႇာင့္ပံုစံ ရွိပါသည္။
ငွက္ေပ်ာတစ္ဖီးတြင္ ဆယ့္တစ္လံုးမွ ဆယ့္သံုးလံုးအထိ ပါရွိသည္။ ထိုအဖီး၏
အစြန္းဆံုးတြင္ တစ္လံုးတည္းပါေသာ ငွက္ေပ်ာသီး တစ္လံုးမွာ
သံုးေျမႇာင့္ပံုစံရွိၿပီး က်န္ငွက္ေပ်ာသီး အားလံုးမွာ ေလးေျမႇာင့္ပံုစံ
အသီးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ငွက္ေပ်ာတစ္ဖီးတြင္ ေဆးဖက္ဝင္ေသာ အသီးမွာ တစ္လံုးသာ
ပါသည္။ ထိုငွက္ေပ်ာသီးကို ေဆး႐ံုတက္ေနသည့္ အစာအိမ္ကင္ဆာဟု ယူဆရေသာ
လူနာတစ္ဦးကိုေပးရန္ ဓာတ္စာအျဖစ္ ယူလာေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ငွက္ေပ်ာသီး
ဖီးၾကမ္းသည္ ေလကို ပူႏုိင္သည္။ အစာအိမ္နာ၊ အစာအိမ္ေရာင္ျခင္းကို
သက္သာေစသည္။
ငွက္ေပ်ာသီးအခြံကို ႏႊာလိုက္လွ်င္ ေတြ႕ရေသာ
အသားအမွ်င္မ်ားသည္ အစာအိမ္မွ အခၽြဲအေျမႇးကို ျပန္လည္ ျဖစ္ထြန္းေစသည္။
ထမင္းစားၿပီးတုိင္း ဖီးၾကမ္းငွက္ေပ်ာသီး အမွည့္တစ္လံုး စားေပးလွ်င္
အစာကို အေၾကျမန္ေစသည္။ ေလေအာင့္ေရာဂါႏွင့္ အစာအိမ္မွ ေသြးယိုစိမ့္ေသာ
အနာမ်ားကိုပါ စြဲစြဲျမဲျမဲ စားလွ်င္ သက္သာႏုိင္ေၾကာင္း ေျပာသည္။
ထိုသူငယ္ခ်င္းသည္ ထိုအခ်ိန္က တုိင္းရင္းေဆးသိပၸံမွ သင္တန္းသား
ဆရာေလာင္းတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ သူသည္ ေဆးပင္ေဆးရြက္၊ ေဆးျမစ္၊ အသီးအဖုတို႔၏
အာနိသင္ အာယုေဗၺဒ ေဆးပညာကို အလြန္ စိတ္ဝင္စားၿပီး လိုက္စားသူျဖစ္သည္။
ယခုအခါ သူသည္ တုိင္းရင္းေဆးတကၠသိုလ္ ႏုိင္ငံတကာ ေဆးပညာ႒ာနတြင္
႒ာနမွဴးအဆင့္ ျဖစ္၍ေနၿပီ။
သူက စိတ္လိုလက္ရရွိေသာ အခါမ်ားတြင္
ေဆးဘက္ဝင္ အပင္တစ္ပင္၏ ေဆးအမယ္မ်ားကို စုေဆာင္းၿပီး ေဆးမ်ား
ေဖာ္စပ္ရာတြင္ လုိက္နာရမည့္ ေဆးပညာ ဥပေဒသမ်ားကို ရွင္းလင္းျပသည္။
အပင္ေတြ႕တုိင္း ခုတ္ယူ ခ်ိဳးယူၿပီး ေဆးေဖာ္၍ အာနိသင္ အစြမ္းမရႏုိင္ဟု
သူကဆိုသည္။ အပင္တစ္ပင္ကို ေဆးဖက္ဝင္ အပင္ဟုသိသည္မွာ သာမန္အသိျဖစ္သည္။
ေဆးေဖာ္ရန္အတြက္ အရြက္ကို ရယူလိုလွ်င္ မုိးဥတုႏွင့္ မိုးအကုန္တြင္
ခူးယူရမည္။ အသီးကို ရယူလိုလွ်င္ ေဆာင္းအကုန္ (သို႔)
အသီးရင့္မွည့္ခ်ိန္တြင္ ရယူရသည္။ သို႔ေသာ္ ေဆးပင္တစ္ပင္၏ အျမစ္ကို
ေဆးေဖာ္လိုလွ်င္ မုိးရာသီတြင္ ထိုအပင္၏ အရြက္၊ အသီး၊ ကိုင္း၊ အခက္မ်ားကို
ခုတ္ယူၿပီး ေဆးေဖာ္ေသာ္လည္း ေဆးအာနိသင္ အျပည့္မရႏုိင္။
ေႏြရာသီေရာက္မွ
ထိုအပင္ အရြက္ေႂကြေသာအခ်ိန္ ေႏြဦးေပါက္စ ဂိမႏၲဥတုတြင္ အပင္၏ အျမစ္ကို
တူးယူရမည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေဆးပင္၏အျမစ္မွာ ေဆးအာနိသင္ အျပည့္ရွိသည္။
ပန္းပြင့္မ်ား၊ ဝတ္ဆံမ်ားကို ေဆးေဖာ္ၾကသည္။ ထိုပန္းပြင့္၊ ဝတ္ဆံမ်ား
ပ်ားပိတုန္းတို႔ မစားသံုးမီ အရင္ယူရမည္။ ေနာက္က်ၿပီးမွ ေႂကြက်ရယူေသာ
အပြင့္မ်ားမွာ ေဆးဘက္မဝင္ႏုိင္ဟု ဆိုသည္။ ဥပမာ- ကံေကာ္ဝတ္ဆံမ်ားကို
ႏွလုံးအားေဆး၊ သည္းေျခေဆးမ်ား ေဖာ္ၾကသည္ ဆိုရာတြင္ ေစ်းမွ ႀကံဳရာ
ကံ့ေကာ္ပြင့္ သြားဝယ္ယူ၊ အေျခာက္လွန္းၿပီး ဝတ္ဆံေႁခြယူေလ့ ရွိသည္။
ဘုရားတင္ၿပီးစြန္႔ေသာ အပြင့္ေျခာက္မ်ားကိုစုၿပီး ပရေဆးဆုိင္မ်ားသို႔
ျပန္ေရာင္းေလ့ ရွိၾကသည္။
ေဆးေဖာ္မည့္ဆရာက ပရေဆးဆုိင္မွ
ကံ့ေကာ္ပြင့္ေျခာက္ကိုဝယ္ၿပီး အလြယ္တကူ ေဆးေဖာ္ၾကသည္။ ဤေဆးတြင္ ပါဝင္သည့္
ကံ့ေကာ္ဝတ္ဆံမ်ားမွာ ေဆးအာနိသင္အျပည့္ ရႏုိင္မည္မဟုတ္ေပ။
ေဆးနည္းစာရြက္ေလးကိုျပၿပီး ပရေဆးဆုိင္မ်ားတြင္ ေဆးစုေသာအခါ လိုေသာ
အမယ္မွန္သမွ် အလြယ္တကူ ရႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ ေဆးအာနိသင္ ျပည့္ဝမွန္ကန္ေသာ
ပစၥည္းကိုရရန္ ခက္ခဲေပသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ သိမ္းထားတာၾကာ၍ မိႈတက္ေနေသာ
ေဆးပင္ေဆးရြက္မ်ားကို ထည့္ေပးတတ္သည္။ မစစ္ေဆးဘဲ အမႈန္႔ႀကိတ္စက္
ပို႔လုိက္ေသာအခါ ထိုမိႈမ်ားေဆးထဲတြင္ ေရာေႏွာပါဝင္သျဖင့္ အသည္းေျခာက္ေရာဂါ
ျဖစ္ပြားႏုိင္ေၾကာင္း သိရသည္။ ေဆးအတြက္ ေလးဆိုသကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္။
ေဆးဆရာမ်ားသည္
လူနာမ်ားကို ေဆးေပးေသာအခါ လူနာဟုမျမင္သင့္။ မိမိ၏ မိဘကို
ေဆးကုေပးေနသည္ဟု ျမင္ၿပီးေပးလွ်င္ အႏၲရာယ္ရွိေသာ ေဆးကို မေပးရဲေတာ့ေပ။
ေဆးေပးျခင္းသည္ မိမိ၏ အေသြးအသားကို ဖဲ့ေပးေနသကဲ့သုိ႔ သေဘာထားမွ ဆရာေကာင္း
သမားေကာင္းျဖစ္မည္။ မိမိေပးေသာေဆးမွ ရေသာေငြသည္ လူနာေရာဂါ မေပ်ာက္လွ်င္
မိမိအတြက္ တန္ျပန္အဆိပ္သင့္မည္ဟု သတိျပဳအပ္သည္။ ယခုေခတ္ ေဆးဆရာမ်ားသည္
သစၥာရွိသူ နည္းပါးသြားၿပီး မိမိကုိယ္မိမိ သမားေတာ္ႀကီး အမည္တပ္ထားၿပီး
အက်ိဳးအျမတ္အတြက္ ေဆးေရာင္းစားေနေသာ သမားအတုအေယာင္မ်ား ေခတ္စားေနသည္။
ျပည္တြင္းမွာ မရႏုိင္ေသာ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ဘြဲ႕မ်ားကို ေဒၚလာေပး၍ ႏုိင္ငံျခားမွ
ဝယ္ယူထားေသာ ေဒါက္တာမ်ား ေခတ္စားေနသည္ကို သတိမူရမည့္ေခတ္ ျဖစ္သည္။
လူနာမ်ားသည္
မိမိကုသမည့္ ဆရာမွာ သမားစဥ္ဆရာလား၊ အသျပာဆရာလား သတိထားဖို႔လိုသည္။ ေရွးက
သမားစဥ္ ႐ိုးရာေဆးပညာ ေဆးဆရာႀကီးမ်ားမွာ က်မ္းအဆူဆူကို
တတ္ေျမာက္ၾကေသာ္လည္း မည္သူမွ် အေနာက္တုိင္း ေဒါက္တာဘြဲ႕ မရၾကပါ။
ဖားတစ္ပုိင္း၊ ငါးတစ္ပုိင္း၊ ေခါင္းေပၚမွာ ေခါင္းေပါင္းစႏွင့္ လည္ပင္းမွာ
နက္ခ္တုိင္ႏွင့္ ေအာက္ပုိင္းမွာ ေတာင္ရွည္ႏွင့္ ေျခေထာက္မွာ
ဘြတ္ဖိနပ္ႏွင့္ ဝတ္ဆင္ထားေသာ ကာတြန္းပံုတစ္ပံုကို ေတြ႕ဖူးသည္။
ထိုဆရာမ်ားကို ေလွာင္ထားေသာ ကာတြန္းျဖစ္သည္။ တစ္ခါက စာေရးသူ၏ လူနာ
အၿငိမ္းစား ပါေမာကၡခ်ဳပ္တစ္ဦးက ေျပာဖူးသည္။
“ဆရာတို႔ကေတာ့
႐ုိး႐ုိး တုိင္းရင္းေဆးပညာ ဒီပလိုမာဘြဲ႕ပဲ ေရးထားတယ္ေနာ္။ ဆရာတစ္ခါက
အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံႀကီး တစ္ခုက Ph.D ဘြဲ႕ရဆိုတဲ့ ျမန္မာဆရာတစ္ဦးနဲ႔
ေတြ႕ဖူးတယ္။ Ph.D ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္က ဘာလဲလို႔ေမးၾကည့္ေတာ့
သူမေျဖႏုိင္ဘူး” ဟုေျပာျပသည္။ Ph.D ၏ အဓိပၸာယ္မွာ Doctor of Philosophy
ဟု ျဖစ္ေၾကာင္းကို ဘြဲ႕တပ္ထားသူက မသိျခင္းမွာ ရွက္စရာေကာင္းေပသည္။
ေရွးေခတ္က ျမန္မာေဆးဆရာမ်ားကို ဗိေႏၶာဆရာမ်ားဟု ေခၚခဲ့ၾကသည္။ သကၠတမွလာေသာ
“ဝိုက္ေျဒာ” ဟူေသာ စကားမွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု တုိင္းရင္းေဆးေကာင္စီဝင္
ဆရာႀကီးဦးမာဃမွ အမိန္႔ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ ေဆးပစၥည္းတို႔၏ အာနိသင္ကို
သိရွိေသာ ဆရာဟုဆိုလိုသည္။ ဂုဏ္ငယ္စရာမရွိဟု ဆရာႀကီးက မိန္႔ဖူးပါသည္။
ေရွးေခတ္က
ျမန္မာဆရာႀကီးမ်ားတြင္ လူထုကေပးအပ္ေသာ ဗိေႏၶာဆရာဟူေသာ ဘြဲ႕မွလြဲ၍
အျခားဘာဘြဲ႕မွမရွိ။ သို႔ေသာ္ လူအမ်ားအသက္ကို ကယ္တင္ ကုသခဲ့ၾကသည္။
ဒုတိယကမ႓ာစစ္ အတြင္းက အဂၤလိပ္ေဆး႐ံုမ်ား ေဆးဝါးမရွိ ျပတ္လပ္ခ်ိန္
ေက်ာက္ေရာဂါ၊ ပလိပ္ေရာဂါ ကပ္ေဘးမ်ား က်ေရာက္ခ်ိန္တြင္ ေတာနယ္မ်ားတြင္
ဤေဆးဆရာမ်ားႏွင့္ပင္ အသက္ ဆက္ခဲ့ၾကသည္။ ေႁမြဆိပ္ေျဖေဆးမ်ား မေပၚမီ
ေတာနယ္မ်ားတြင္ ေႁမြကိုက္ခံရသူ မွန္သမွ် ဗိေႏၶာဆရာႏွင့္ ဘုန္းႀကီးမ်ားက
ေႁမြဆိပ္ႏုိင္ပင္မ်ား ရွာေဖြကုသေပးသျဖင့္ အသက္ရွင္ခဲ့သူမ်ားမွာ ယေန႔အထိ
ရွိေနဆဲျဖစ္သည္။ ဗိေႏၶာဆရာမ်ားသည္ ေႁမြကိုက္ေရာဂါ သာမက ခက္ရာခက္ဆစ္
ေခြး႐ူးကိုက္၊ ေခြး႐ူးျပန္ေရာဂါကိုလည္း ေဆးပင္ေဆးျမစ္မ်ားျဖင့္
ကုသခဲ့ၾကသည္။
ေခြး႐ူးကု နာမည္ေက်ာ္ ဆရာႀကီးမ်ား ျမန္မာေဆးပညာ
ေလာကတြင္ ရွိခဲ့သည္။ ေက်ာက္ေရာဂါ၊ ပုလိပ္ေရာဂါ ကပ္ေဘးမွ ျမန္မာေဆးႏွင့္
အသက္ရွင္ခဲ့သူမ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။ ဝမ္းနည္းစရာ ေကာင္းသည္မွာ ယခုအခါ
ထိုဆရာႀကီးမ်ား၏ မ်ိဳးဆက္မ်ားပါ အေမြမက်န္ခဲ့ဘဲ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။
စာေရးသူ၏ သူငယ္ခ်င္းဆရာက ေျပာသည္။ ေရွးက ေခြး႐ူးကုရာတြင္
ပဒိုင္းပင္ႏွင့္ ကုခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ပဒိုင္းနက္လား၊ ပဒိုင္းခတၱာလား၊
ပဒုိင္းသံုးထပ္လား၊ မွတ္တမ္းမက်န္ခဲ့။ ထို႔ျပင္ ပဒိုင္းသီးလား၊
ပဒိုင္းပြင့္လား၊ အျမစ္လား ေရးမွတ္ထားေသာ မွတ္တမ္းမက်န္ခဲ့။ ေႁမြဆိပ္ကို
ကုခဲ့သည့္ ေခြးေတာက္ပင္ ဆိုလွ်င္လည္း အရြက္၊ အႏြယ္၊ အျမစ္ မည္သည္ကိုသံုး၍
ေႁမြဆိပ္ေျဖခဲ့သည္ကို မွတ္တမ္း အတိအက် မက်န္ခဲ့ဟုဆိုသည္။
အစဥ္အဆက္
မသံုးေသာအခါ ပညာတိမ္ျမႇဳပ္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
ေဆးပင္အသံုးမ်ား၏ အလြဲမ်ားကို သူက ဆက္ေျပာျပသည္မွာ ဆီးခ်ိဳေဝဒနာသည္
တစ္ဦးသည္ ေဝဒစာေစာင္တစ္ခုတြင္ပါသည့္ ေဆးနည္းကိုဖတ္ၿပီး
ၾကက္ဟင္းခါးရြက္မ်ားကို အရည္ညႇစ္ ေသာက္ေနသည္ကို ေတြ႕ရေၾကာင္းေျပာသည္။
အမွန္မွာ ဆီခ်ိဳကို အထိုက္အေလ်ာက္ ႏုိင္သည့္ အာနိသင္မွာ ၾကက္ဟင္းခါးသီး၏
အေစ့တြင္သာရွိေၾကာင္း သိရပါသည္။ ေသြးတိုးေရာဂါ ရွိသူတစ္ဦးမွာလည္း
ဒန္႔သလြန္ရြက္ဟင္းခ်ိဳ ခ်က္ေသာက္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဟင္းခ်ိဳခ်က္လွ်င္
အပူေလာင္ၿပီး ဒန္႔သလြန္ရြက္၏ အာနိသင္ (ေအးသက္) ဓာတ္မွာ
ပ်က္စီးသြားႏုိင္သည္။ အရြက္ကိုေထာင္းၿပီး အရည္ညႇစ္ေသာက္မွသာ (ေအးသက္)
အာနိသင္ကိုရရွိၿပီး ေသြးတိုးက်ႏုိင္ေပမည္။
ေလပူကိုႏုိင္သည္ဟုဆိုၿပီး
ေခြးေတာက္ရြက္ကို ပုစြန္ဆိတ္ကေလးႏွင့္ ေၾကာ္စားသူ၊ ျပဳတ္ၿပီး
တို႔စရာအျဖစ္ စားသူမ်ားလည္းရွိသည္။ ေလပူမႏုိင္သည့္အျပင္ ေသြးတက္ၿပီး
ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာ ျပတ္သြားႏုိင္ပါသည္။ ဝၿဖိဳးၿပီး ေခါင္းေခၽြး
အလြန္ထြက္သူမ်ား ေခြးေတာက္ရြက္ႏွင့္ မသင့္ပါ။ ပိန္ၿပီး
ေလခ်ဳပ္ေရာဂါရွိသူ၊ နာလန္ထအားနည္းၿပီး ေလမသက္သူမ်ားကိုသာ
ေခြးေတာက္ရြက္ႏွင့္ ၾကက္႐ိုးဟင္းခ်ိဳ ခ်က္ေသာက္ရန္ ဓာတ္စာအျဖစ္
ေရွးဆရာႀကီးမ်ားက ေပးေလ့ရွိပါသည္။ ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ားသည္
မီးယပ္ေသြးေပၚခ်ိန္ မေပၚလွ်င္ မီးယပ္ေဆးပူမ်ားဝယ္၍ ေသာက္ေလ့ရွိသည္။
အခ်ိဳ႕မွာ ခ်င္းႏွင့္ထန္းလ်က္ ျပဳတ္ေသာက္ၾကသည္။ ဤသို႔ျပဳတ္ရာတြင္ ထန္းလ်က္
အေနေတာ္ ခုႏွစ္ခဲတြင္ ခ်င္းပါးပါးအလႊာ ခုႏွစ္လႊာထက္ ပိုမထည့္ရ။
ခ်င္းမ်ားလွ်င္
အပူလြန္ၿပီး ေပၚမည့္ မီးယပ္ေသြးမေပၚဘဲ ခမ္းသြားတတ္သည္။ ထန္းလ်က္မွာ
သံဓာတ္ပါသည္။ အားကိုျဖစ္ေစသည္။ ေသြးအားနည္းလွ်င္ ထန္းလ်က္ကပိုမွသာ
ေသြးအားျဖစ္ၿပီး မီးယပ္ေပၚမည္။ ျမန္မာ့႐ုိးရာ ေဆးမ်ားကို သံုးစြဲရာတြင္
ေဆးနည္း မွန္ကန္ေသာ္လည္း ေဆးပစၥည္း အာနိသင္ မမွန္သျဖင့္၊ မသန္႔စင္သျဖင့္
မစြမ္းသည္မ်ား ရွိသကဲ့သို႔ အခ်ိန္အတြယ္ မမွန္ကန္သျဖင့္
တလြဲျဖစ္ေနရသည္မ်ားလည္း ရွိသည္။ ႏြယ္ျမက္သစ္ပင္ ေဆးဘက္ဝင္သည္ဟု ဆိုေသာ္ျငား
အပင္တစ္ပင္တည္းမွာပင္ ေဆးဘက္ဝင္သည့္ အစိတ္အပိုင္း၊ မဝင္သည့္
အစိတ္အပိုင္း ရွိသည္။ ငွက္ေပ်ာသီး တစ္ဖီးမွာပင္ ေဆးဘက္ဝင္သည့္အသီး၊
မဝင္သည့္အသီးဟူ၍ ရွိသည္။ ထုိ႔အျပင္ ေဆးေပးေသာဆရာ၏ ပညာအယူအဆ၊ သိကၡာ၊
သမာဓိ၊ သီလတို႔ႏွင့္လည္း သက္ဆုိင္သည့္အေၾကာင္း ေရးသား တင္ျပလိုက္ရပါသည္။
ၾကည္လြင္ျမင့္ (မုျဒာ)
Ref: Shade The Mandalay Hill
Source: http://news.yatanarpon.com.mm/news/article-58247
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment